Monday, March 20, 2023

خدمات محتوا نویسی و تولید محتوا حرفه ای

 

آیا با سفارش تولید محتوا آشنا هستید؟

همه­ی ما هر روزه با محتواهای گوناگون متنی، تصویری و ویدیویی روبرو هستیم که در پلتفرم­های گوناگون مانند وبسایت و شبکه­های اجتماعی استفاده می­شوند.

همان­طور که می­دانید مهم ترین عنصر یک کسب و کار مخاطب و مشتری آن است و محتوای هدفمند مخاطب شما را جذب و تبدیل به مشتری می­کند.

اما وقتی می­خواهید محتوایی را برای معرفی خدمات یا محصولاتتان سفارش دهید، به چه نکاتی باید توجه کنید؟

کیفیت محتوای تولید شده و میزان موفقیت آن در رسیدن به اهداف تعیین شده­ی شما اهمیت زیادی دارد.

شما باید نکات بسیاری را در زمان سفارش تولید محتوا در نظر بگیرید، برای مثال اگر محتوای متنی شما بهینه نباشد یا براساس نکات سئو طراحی نشده باشد، حتی با صرف هزینه­ی زیاد هم به اهدافتان نمی­رسید.

وقتی در تولید محتوایی نکات سئو به خوبی رعایت شود، مخاطبان به راحتی با سرچ در موتورهای جستجو مانند گوگل آن را پیدا می­کنند و تنها با یک کلیک وارد سایت شما می­شوند. در واقع، سئو بودن محتوای سایت سبب می­شود گوگل سایت شما را بشناسد و به مخاطبین پیشنهاد دهد.

ورود به سایت شما آغاز راه است نه پایان

کلیک بر روی سایت و ورود به آن ابتدای کار است؛ محتوای شما باید به حدی مفید و جذاب باشد که مخاطب پس از ورود به سایتتان چند دقیقه یا حتی چند ساعت محو خواندن و مشاهده­ی آن محتوا شود.

 


تفاوت سفارش تولید محتوا و سفارش آگهی

از نکات مهمی که باید هنگام سفارش تولید محتوا به آن توجه کنید، تفاوتش با آگهی است. هر چند هدف نهایی هر دو فعالیت جذب مخاطب است، اما با هم تفاوت های اساسی دارند.

وقتی شما سفارش آگهی می­دهید، در واقع می­خواهید مخاطبتان را در فضای مجازی یا حقیقی پیدا کنید و برای رسیدن به این هدف از ابزارها و پلتفرم­های گوناگون استفاده می­کنید.

برای مثال ممکن است در وبسایت­های پربازدید برای معرفی کسب­وکارتان آگهی دهید یا تبلیغات محصولتان را به یک اینفلوئنسر اینستاگرام بسپارید.

شما به روش­های بسیاری می­توانید تبلیغات کنید و هرکدام اگر به درستی و با توجه به مخاطب هدفتان انتخاب شود، می­تواند در معرفی کسب­وکارتان یا فروش به شما کمک کند.

نکته­ی مهمی که باید بدانید تفاوت زیاد آگهی تبلیغاتی و تولید و انتشار محتواست. آگهی تبلیغاتی را به سایت­های دیگر و صفحات مجازی دیگران سفارش می­دهید، اما محتوای متنی سفارشی را در وبسایت یا صفحات مجازی خودتان مثل اینستاگرام یا کانال تلگرام منتشر می­کنید.

درحقیقت باید بگوییم هدف این دو فعالیت یک تفاوت اساسی دارد و آن اینست که هنگام تولید محتوا شما می­خواهید مخاطب سایت شما را پیدا کند و ساعت ها مجذوب محتوای متنوع آن شود و به سایت­های دیگر نیاز ندارید اما آگهی در وبسایت و صفحات مجازی دیگران منتشر می­شود.

این نکته را هم توجه کنید که بهترین راهکار برای اینکه در هنگام انتشار محتوا مخاطبین به سرعت و سهولت سایت شما را پیدا کنند، سفارش آگهی بر اساس نکات سئو است.


انواع محتوا و شیوه­ی سفارش آن

امروزه محتواهای متنوعی برای انتشار در فضای مجازی تولید می­شوند مانند متن، تصویر و ویدئو؛ آنچه مهم است سفارش تولید و انتشار محتوا متناسب با نیاز کسب­وکارتان و پلتفرمی است که در آن محتوا را منتشر می­کنید.

مهم است که هنگام انتخاب نوع محتوا، به نیازهایتان، مخاطب هدف و پلتفرم انتشار محتوا توجه کنید و براساس تمام این موارد تصمیم گرفته و سفارش دهید.

برای مثال ممکن است قصد معرفی یکی از محصولاتتان را داشته باشید، یکی از بهترین روش های معرفی محصول تولید یک محتوای متنی برای معرفی کامل آن و حتی مقایسه با محصولات مشابه است.

البته تنها روش معرفی محصول بی­شک محتوای متنی نیست­ و محتوای ویدیویی یا عکس محصول هم می­تواند به مخاطب کمک زیادی برای آشنایی با کالای شما بکند.

گاهی نیز برای معرفی یک محصول، محتواهای متنوع تولید می­شوند، مثل اینکه شما عکس محصول و توضیحات متنی آن را با هم منتشر می­کنید تا مخاطب با کالای شما به طور کامل­تری آشنا شود.

آنچه مهم است استفاده از ابزارهای متنوع به بهترین شکل و متناسب با نیاز شما و مخاطبتان هست تا هدفتان از سفارش تولید محتوا برآورده شود. وقتی انواع محتوا به درستی در جای خود به کار روند، پس از انتشار محتوا کاربران فضای مجازی با محصولات و خدمات شما به خوبی آشنا شده و جذب سایت یا صفحات مجازیتان می­شوند.

نکته­­ی مهم دیگر توجه به پلتفرمی است که قرار است محتوای شما در آن منتشر شود؛ همان­طور که می­دانید محتوای مناسب یک وبسایت با یک صفحه اینستاگرامی متفاوت است.

در وبسایت شما می­توانید انواع محتوای متنی و تصویری و ویدئویی را منتشر کنید، محتوای متنی سئو شده در یافتن مخاطب به شما کمک بسیاری می­کند و در بیشتر مواقع مخاطبی که وارد وبسایت می­شود، زمان بیشتری را برای مطالعه مطالبتان اختصاص می دهد.

 اما در سوی دیگر برای تولید محتوا در اینستاگرام باید توجه داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه­ی اجتماعی است که نقش ویدئو و عکس در جذب مخاطب در آن بسیار پررنگ­تر از متن است. به طور کلی در شبکه­های اجتماعی مثل اینستاگرام سرگرمی نقش اساسی دارد و لازم است هنگام سفارش تولید محتوا به این نکته توجه کنید.

مرکز خدمات سئو و تولید محتوا

https://ariyan7.blogspot.com/2023/02/content-creation-services.html 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.